Opstina Zabalj na dlanu

Zabalj in rs - Online prezentacija opštine Žabalj

Vi ste ovde: Home Dom Zdravlja Zabalj POSTIZANJE RAVNOTEŽE U ISHRANI - Kolumna
Zdrava i lepa devojka - uravnotežena ishrana kolumna Zdrava i lepa devojka - uravnotežena ishrana kolumna Istaknut

POSTIZANJE RAVNOTEŽE U ISHRANI - Kolumna

10 Septembar 2016 Autor 
Pravilna ishrana podrazumeva svakodnevno izbalansiran unos svih vrsta namirnica podeljen u više obroka u toku dana ( doručak, ručak, večera i dve užine). Na taj način , telu se obezbeđuje stalan priliv optimalne mešavine svih neophodnih hranljivih materija koje su važne za dobro zdravlje. Osnovu svake ishrane čini ENERGIJA, bez koje nema života.Energetska vrednost hrane , meri se i izračunava u kilokalorijama(Kcal) ili Kilodžulima. 

     Odrasloj osobi ,dnevno je potrebno oko 2 000 Kilo kalorija ,
Tri glavna sastojka hrane su:  -  Ugljeni hidrati ( šećeri) 
                                                -  Masnoće i
                                                -  Belančevine ( proteini)

Svi ujedno predstavljaju i izvor energije.
Kad je ishrana dobro  izbalansirana  , najveći deo energije iz hrane trebalo bi da potiče iz UGLJENIH HIDRATA.
Postoje DVA osnovna tipa  ugljenih hidrata: - prosti i složeni šećeri.

     PROSTI ŠEĆERI daju hrani sladak ukus i priprodno su prisutni u - povrću,voću, mleku i medu.
Ovi šećeri NISU opasni po naše zdravlje , ZA RAZLIKU od RAFINISANOG ŠEĆERA , koji se dodaje kolačima na primer , jer potiču iz namirnica koje istovremeno obezbeđuju 
     - vlaknaste materije , vitamine i minerale.

     SLOŽENI ŠEĆERI se nalaze samo u hrani BILJNOG POREKLA  kao što su : 
     -  žitarice i proizvodi od žitarica ( pšenica, ovas, ječam, pirinač,brašno, testenina, hleb, krompir, mahunarke( pasulj, grašak, soja, sočivo)
Oni su najvažniji izvor Energije.

ZABLUDA JE da ova hrana GOJI. 
Naprotiv! Ona sadrži neophodne hranljive sastojke , a uz to ima i mali sadržaj SOLI. 
      MASNOĆE sadrže dvostruko više energije u odnosu na ugljene hidrate. Za dobro zdravlje POTREBNA JE  MALA količina masnoće u ishrani, odnosno da masnoće obezbeđuju 
do 30% naših DNEVNIH ENERGETSKIH  POTREBA.

    BELANČEVINE su glavni gradivni sastojak našeg tela , neophodne su za rast i razvoj.Telo ih koristi kao ENERGETSKI IZVOR samo ako je unos ugljenih hidrata i masnoća NEDOVOLJAN da zadovolji naše energetske potrebe. 
     Hrana koja obezbeđuje belančevine može biti  ŽIVOTINJSKOG porekla ( meso, mleko, riba jaja)
                                                                          i  BILJNOG  porekla ( žitarice, mahunarke, jezgrasto voće i neke vrste povrća).
 
Znači, da biste postigli ravnotežu u ishrani, umereno se hranite i naravno vodite računa o količini i vrsti namirnica koje kombinujete i kojima se hranite.

Dušica Katanić
PRIJATELJI PORTALA - Opstina Zabalj na dlanu   PRIJATELJI PORTALA - Opstina Zabalj na dlanu   PRIJATELJI PORTALA - Opstina Zabalj na dlanu


R. Danilović

Komentarišite naše članke.
Šaljite nam Vaše sugestije.
Pošaljite nam Vaše tekstove.

Pišite nam odmah klikom na link KONTAKT

Adresa sajta www.zabalj.in.rs

PRATITE NAS NA DRUŠTVENIM MREŽAMA

OPSTINA ZABALJ NA DLANU

Opstina Zabalj